Anul 2017 a debutat cu o serie de modificări în legislaţia fiscală care a avut ca efect dinamizarea pieţei auto româneşti. Eliminarea taxei de timbru a declanşat o explozie de oferte de maşini rulate, care nu se vindeau din cauza valorii prea ridicate a acestei taxe; în plus, din ce în ce mai mulţi comercianţi de maşini second hand au început să aducă în ţară maşini care nu se mai încadrează în normele EURO privind noxele emise în ţările de origine şi care pot fi înmatriculate în România fără prea mari probleme. În aceste condiţii, majoritatea românilor dornici să-şi cumpere o maşină par tentaţi de achiziţionarea uneia second hand mai degrabă decât de una nouă.
Sursa foto: Pixabay
Limitarea circulaţiei maşinilor second hand cu EURO 3 şi EURO 4 o soluţie pentru creşterea vânzării de maşini noi?
Dintr-un parc auto în care ponderea maşinilor mici este de 5,5 milioane de unităţi, doar 175,000 de autoturisme se încadrează ca fiind maşini noi, cu o vechime mai mare de 2 ani. În urmă cu 2-3 ani brandul autohton reuşea să comercializeze cel mai ridicat număr de maşini noi (graţie programului Rabla şi lansării unor modele care se apropie ca valoare de piaţa de standardele europene de calitate), iar în anul 2016, românii au continuat să aprecieze acest brand, mai ales că preţurile oferite se pot încadra foarte uşor în diversele programe de leasing care sunt oferite de către bănci şi instituţiile nebancare din România.
Cu toate acestea, numărul maşinilor noi înmatriculate în ţara noastră este depăşit de cel al autovehiculelor rulate care sunt importate din Germania, Belgia şi Anglia. De aceea, una dintre ideile care pot ajuta la revigorarea pieţei auto din România este legată de limitarea circulaţiei autoturismelor care nu respectă normele de poluare EURO (cele cu EURO 3 şi EURO 4), în timp ce maşinile care au o vechime mai mare de 15-20 de ani (dar care ocupă cea mai mare pondere din parcul auto românesc) să fie casate, iar proprietarii să fie ajutaţi de către stat prin programe de genul Rabla pentru a-şi achiziţiona maşini noi.
Sursa foto: Pixabay
Revigorarea creditării auto este cheia înnoirii parcului auto din România
În condiţiile în care până acum câţiva ani leasingul auto nu mai reprezenta o opţiune viabilă pentru români, piaţa maşinilor noi a cunoscut un declin profund. Astăzi, când există atât de multe opţiuni de creditare şi când nivelul salarial a crescut, românii posesori de maşini vechi şi rulate ar trebui ajutaţi şi încurajaţi să se descotorosească de acestea şi să-şi cumpere unele noi. Avantajul ar fi reciproc, atât pentru stat, cât şi pentru proprietari, astfel că primul ar beneficia de autoturisme care respectă normele de poluare şi beneficiază de un grad sporit de fiabilitate, în timp ce proprietarii de maşini s-ar bucura de autovehicule cu dotări superioare, sisteme de securitate şi protecţie avansate, dar şi cu maşini pe care le pot folosi fără probleme câţiva ani de acum înainte.
Iar acest lucru este foarte simplu de realizat: proprietarul maşinii vechi o dă pe aceasta la casat, primeşte un avans pe care îl poate folosi pentru obţinerea unui împrumut auto, apoi, cu rate de până în maxim 200 de euro îşi pot achiziţiona o maşină nouă, cu posibilităţi tehnice avansate şi care o să-l satisfacă din toate punctele de vedere.